Za nakup vstopnic za tekmovanja obiščite uradno spletno stran za prodajo vstopnic: https://tickets.paris2024.org
Obišči #TeamSlovenia TV in si oglej zakulisje olimpijskih iger!
Na dogodku so ugledni slovenski in mednarodni strokovnjaki razpravljali o prihodnosti evropske avtomobilske industrije in o tem, konkurenčnosti EU ter katera regionalna in globalna partnerstva so potrebna za uspešno upravljanje skupne evropske industrijske politike.
Uvodoma je udeležence pozdravila Metka Ipavic, veleposlanica RS v Franciji, ki je poudarila, da sta Francija in Slovenija strateški partnerici in da je v Sloveniji prisotnih več kot 60 francoskih podjetij, pri čemer je kot dokaz naše zaveze trajnosti izpostavila podpis memoranduma o soglasju, ki so ga kot podlago za proizvodnjo twinga E-Tech v Novem mestu nedavno podpisali predstavniki Renualta, Revoza in slovenske vlade. Ne le v avtomobilski industriji, državi po njenih besedah odlično sodelujeta tudi na področjih zelenih tehnologij, vesolja, obrambe, logistike in drugih industrij. V nadaljevanju je Rok Capl, direktor SPIRIT Slovenija, udeležencem predstavil slovensko gospodarstvo, konkurenčne prednosti in priložnosti za nadgradnjo sodelovanja. Spomnil je na pomembnost organizacije poslovne delegacije v Franciji in poudaril, da so slovenska podjetja v nekaterih nišnih panogah vodilna, z visoko stopnjo inovacij in močno usmerjenostjo v raziskave in razvoj pa uspešno delujejo v raznolikih in v prihodnost usmerjenih industrijah. Tomaž Jontes, generalni sekretar OKS-ZŠZ, pa je povedal, da Slovenija še nikoli ni imela tako velike hiše na olimpijskih igrah – ne le po površini, temveč tudi po bogatih vsebinah, ter zbrane nagovoril, da je treba tudi v poslu slediti vrednotam olimpijskega gibanja: odličnosti, spoštovanju, prijateljstvu in sodelovanju. In omenil, da so olimpijskemu motu “Višje, hitreje, močneje” na OI v Toku leta 2021 dodali še – Skupaj! Dogodek je povezovala Petra Juvančič, izvršna direktorica Združenja Manager.
Sledila je okrogla miza o mobilnosti ter skupni prihodnosti evropske avtomobilske industrije, ki je visoko razvita in predstavlja več kot 7 % BDP Evropske unije, a se v globalni tekmi sooča s številnimi izzivi. Okroglo mizo je povezovala Tanja Mohorič, direktorica GIZ ACS Slovenski avtomobilski grozd, v diskusiji pa so sodelovali Benjamin Krieger, generalni sekretar Evropskega združenja avtomobilskih dobaviteljev (CLEPA), Jean-Luc di Paola-Galloni, podpredsednik Evropskega raziskovalno-svetovalnega sveta za cestni promet (ERTRAC), Iztok Seljak, direktor Hidria Holding, d. o. o., in predsednik Združenja Manager, ter Maria Ianculescu, direktorica za trgovino in mednarodne odnose pri PFA - Plateforme automobile. Strinjali so se, da so slovenska podjetja pomemben del evropske avtomobilske industrije in morajo ambiciozno prispevati k njeni odpornosti ter k oblikovanju partnerstev za njeno izboljšano konkurenčnost.
Benjamin Krieger je poudaril, da bo elektrifikacija igrala ključno vlogo v prihodnosti mobilnosti. Izpostavil je, da moramo ustvariti realističen načrt za naprej, kjer vozilo ne bo le podnebno nevtralno, temveč bodo takšni tudi proizvodnja vozila, logistika in poslovni procesi, vse to pa zahteva podporo oblikovalcev politik, saj naložbe ne morejo biti zgolj zasebne. Jean-Luc di Paola-Galloni je dejal, da je e-mobilnost nedvomno pot naprej, vendar potrebujemo stabilnost regulacij. Priznal je, da bodo v vsakem prehodu nekateri izgubili, kar pomeni določene stroške, zato moramo na ta premik pripraviti celotno industrijo. Iztok Seljak je opozoril na prihajajoči "tsunami" električnih vozil, ki zahteva hitro ukrepanje Evrope, če želimo imeti možnost konkurirati proizvajalcem z Vzhoda. Poudaril je, da ima Kitajska trenutno 5−7 let prednosti na področju električnih vozil, ki jo vsak dan povečujejo, ter da pri tem Evropa v njihove dobavne verige ni vključena. Po njegovo je rešitev čimprejšnja ponovna vzpostavitev inoviranja na evropskih tleh. Hiter napredek Kitajske je potrdila tudi Maria Ianculescu ter opozorila na zmotno prepričanje, da v raziskave in razvoj vlagajo manj kot Evropska unija. Po njenih besedah bodo morali evropski proizvajalci pospešiti in povečati prodajo električnih vozil, če želijo ostati konkurenčni, zato je proizvodnja dodatnih električnih vozil v Revozu odličen korak.
Po zaključku uradnega dela so potekali individualni poslovni pogovori med udeleženci, ki so se jim pridružili še predstavniki Gospodarske zbornice Srbije z delegacijo srbskih podjetij, ki se ravno v tem času mudi v Parizu. Mreženje med nekaj manj kot 100 predstavniki različnih delegacij je bilo tudi tokrat priložnost za vzpostavljanje in poglabljanje poslovnih stikov ter razvoj novih poslovnih partnerstev. Člani slovenske delegacije pot v Pariz ocenjujejo kot uspešno in pozdravljajo poslovna srečanja ob robu športnih dogodkov, saj so se seznanili s francoskim trgom in priložnostmi, ki jih ponuja ter imeli številne možnosti za vzpostavljanje novih poslovnih povezav.
Več fotografij na:
GALERIJA.
Olimpijski komite Slovenije-Združenje športnih zvez